mandag 6. oktober 2008

Virtual Classroom Tours - VCT

VCT - digitale pedagoger.
Målet med dette nettstedet er at pedagoger skal utveksle ideer og undervisningsopplegg, samt øke interessen for IKT i læringssituasjoner. Inne på denne siden kan man finne undervisningsopplegg i alle fag (så langt jeg kunne se) og skrive dem ut til eget bruk. Her ligger alle elementene man trenger i opplegget, man må bare gjøre dem klar til bruk (feks, laminere spill etc.). PowerPoint presentasjonene som ligger ferdige er mulig å redigere slik at de passer til egen skole og klasse. Det er viktig å gjøre undervisningsopplegg til sine egne, men det er godt å ha en slik idébank.
På denne siden må du registrere deg for å laste ned undervisningsopplegg.


6 kommentarer:

Lena sa...

Hei Bente!
Fin side du har!

Dette hørtes spennende ut, men vet du om man kan registerere seg som privatperson eller må man være knyttet opp til ei skole?

Bente sa...

Du kan registrere deg som en privat person. Har alt gjort det jeg :)

Annette sa...

VCT - ei utruleg bra side. Her fant eg masse! Så bra at du kom med dette. Eg har allereie lagra fleire opplegg frå denne sida.

Bente sa...

Ja, det er greit å ha en slags idébank til undervisning. Er begrenset hvor mye man klarer å finne på selv.

Liss sa...

Det var en kjempe god ide. Har ikke hørt om at det finnes en slik side. Det høres matnyttig og spennende ut.

Bente sa...

Ja, jeg fikk tipset hos en klassevenninne som har brukt den mye. Så har tenkt å prøve å bruke den selv nå :)